Zondag 8 februari '15 - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu Zondag 8 februari '15 - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu

Zondag 8 februari '15

Door: Maxime de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Maxime

08 Februari 2015 | Guatemala, Semuc

Dit wordt een niet al te lang verhaal, want ik wil graag slapen.
Vanochtend opgestaan om 6:00 uur, omgekleden, ingepakt, ontbeten en weer met de truck terug naar Lanquin. Gelukkig zaten we dit keer in de truck zelf en niet in de achterbak haha. In lanquin zijn we overgestapt op een ander busJE. Ja, JE met grote letters. Had er geen eens beenruimte. Moest of met mn benen uit elkaar of naast elkaar maar naar de zijkant. Larissa had ze al naar de zijkant, want die heeft helemaal lange benen. Nou als je dacht dat het niet erger kon, stoppen ze dat ini mini busje nog eens helemaal vol. uiteindelijk zaten we dus met 15man in een busje van 1,5x4m ofzo. Ten minste dat voelde zo. Foto heb ik. Ook waren de mensen in dit busje helemaal niet gezellig dit keer. Wat een hel. Zeker het eerste stuk. Was zo chagrijnig dat ik dacht rij hier die berg nou maar af zijn we er ook vanaf. Mijn familie en vrienden weten precies hoe laat het nu was bij maxi hahaha. Maar het eerste stuk ging die ook door de bergen. Super bumpy en die vent ging de hele tijd dicht langs de rand rijden. Doodeng in dat kleine bussie met zoveel gewicht. Als dat busje nou een beetje gekanteld werd, had je hem echt niet meer kunnen redden hoor. Maar goed veel bewogen en niet kunnen slapen, maar alsnog ging de tijd aardig snel. Weer heeeele mooie natuur gezien. Zo groen. Ongelovelijk. En leuk om te zien hoe de natuur maar ook de levenswijze van de mensen veranderd als je naar een ander gedeelte van het land rijd. Dan is er alleen maar natuur en verder helemaal niks en dan rijd je ineens in een soort dorpje. Mensen verkopen weer van alles op straat en het ziet er voor mij allemaal zo onhygiënisch uit. Zij weten niet beter, maar het is in die dorpen zo'n troep, oud, vuil, droog. Maar een stukje verderop wassen mensen zichzelf en kleding in de rivier met prachtige natuur eromheen. Maar de huizen zijn van beton of hout, dus ja best armoedig om te zien. We kwamen tijdens de stops nog wat bekenden tegen dus dat was wel leuk. Naarmate we dichter in de buurt kwamen werd het ook steeds warmer. Yeayyy! Daar hoopte ik op! Zijn nog met een Guatemalaans pondje meegegaan, want Flores is een eiland en we kwamen rond 5 uur aan in Flores. Daar mn hotel gezocht en vroegen of Larissa bij mij kon slapen, maar ik had een single room dus dat kon alleen als ze $25 per nacht zou betalen. Dat was een beetje te duur voor haar dus zij ging op zoek naar Hostel Los Amigos. Dit hotel heeft gewoon een klein zwembadje en een restaurant aan het water. Mygod! Dit is deleven! Toen ik aankwam in mn kamer wist ik even niet wat me overkwam. Ik had gewoon 4 double beds tot mn beschikking. Hahaha wat een grap. Nou larissa had hier dus makkelijk kunnen slapen. Ik nog bang, ik denk straks komen er nog anderen op deze kamer erbij en toen dacht ik Nee kan toch niet. Ik heb een single kamer geboekt. "Knock knock". Ohh damn denk ik. Daar zul je ze hebben. Ik doe de deur open en wie staat daar? Larissa! Haha. Oh gelukkig! Geen andere mensen! Even snel spulletjes pakken en gaan eten. Konden eerst niet echt wat vinden, omdat zij vegetarisch is en dat kan nogal moeilijk zijn, maar uiteindelijk buritos genomen. Zij de vegetarische versie dan. Stukje gelopen met de burito in de hand en kwamen tot de ontdekking dat het een erg leuk plekje is en simpel. Konden meteen de weg vinden enzo. Toen haar hostel bekeken. Echt super gezellig! Misschien dat ik mn verblijf hier met 1dag verleng door in die hostel te verblijven. Daarna terug naar mijn kamer om te douchen en omkleden voor wat drankjes. Heerlijk zo na anderhalve dag niet douche. Ennnn warm! Lekkaaa! Toen ik uit de douche kwam lag Larissa al voor pampes op 1 van mn 4 bedden. "Larissaaaa" zeg ik. "Heb je er nog zin in?" "Wauww ik ben moe " zegt ze. Jaa dat is ook niet zo vreemd. Wat een dagen allemaal. Maar goed we zijn nog even naar buiten gegaan en hebben in een restaurant aan het water een overheerlijke piña colada gedronken. Hebben het nog over belize gehad en zijn toen weer terug naar onze hotels gegaan. Toen dit verhaaltje even getypt en gaan slapen. Wekker gaat weer om 6:15 uur morgen voor de Tikal tour! Yeayy! Maar ben wel super benieuwd! Morgen gaat larissa niet mee trouwens. Die doet de tour de dag erna. Lekker slapen nu.

  • 10 Februari 2015 - 17:01

    Samm:

    Ahhh jaloers! De natuur lijk me prachtig daar Max! Benieuwd naar de foto's! Geniet! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Ik zou zeggen: Lees mijn reisverhalen!

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 2983

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Guatemala

Landen bezocht: