Vrijdag 6 februari '15 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 februari '15 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 februari '15

Door: Maxime de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Maxime

06 Februari 2015 | Guatemala, Antigua

Mijn laatste dag in Antigua voordat mijn reisje begint (dacht ik..)
Ik werd wakker met ongelovelijke misselijkheid. Maar dat is niet zo heel gek na een avondje stappen. Sabrina (mijn ex huisgenootje) en ik hebben die avond ervoor eerst 2 rijkelijke rode wijntjes gedronken bij Vinos y Quesos en daarna doorgegaan naar La Sala voor de ladies night! Gratis drank!!! Well.. 3 kleine bekertjes, maar toch.. Maar die vodka, 2x rum en als laatste een rood wijntje die sloegen er wel in zeg maar. Dusjaa nogmaals niet gek dat ik zo wakker werd.
Ik stond op, gooide wat water in mn gezicht, maakte gebruik van de wc en ben aan tafel gaan zitten. "Buenos dias!" Uhuh.... "Wat is er Maxime?" "Oh heb een kater, een aardig grote". Ik probeerde wat te eten; eitje, banaantje tezamen met wat thee. Maar hoe meer ik at hoe slechter ik me voelde. Ik stond op en ging nog net niet in galop naar de wc. En daar lagen mn eitje en mn banaantje. Zwemmend in het toiletwater. Altijd fijn zulke morgens. Het was 7:30 toen ik mn douche nam, moest nog opschieten ook, want om 8:00 begint mn les. Nu heb ik wel geluk dat ik naast de school woon, maar goed, zoveel tijd had ik nou ook alweer niet. Alhoewel ik ook weer dacht: YOLO! Laatste schooldag!✌️Ja zoveel tegenstrijdige gedachtes heb ik altijd. Tweeling he.. Gelukkig voelde ik me al stukken beter na mijn douche en had nog 5 minuten. Terwijl ik probeerde om mijn haar te borstelen werd er op mn deur geklopt; "maxime er wordt op je gewacht". "Oh mijn juffrouw?" "Nee iemand van de reisorganisatie". Oke vreemd.. "Oke ik kom eraan!" Zal wel weer een wijziging zijn in m'n programma. Lang leven guatemala! Dus kleede me fatsoenlijk aan, deootje op en zorgde dat ik alvast klaar zou zijn voor mn klasje. Ik loop mn deur uit en zie daar een vrouwtje staan met een papier in dr handen en daarachter een wit busje met een lopende motor. "Jij bent maxime?" "Ehh ja klopt". "Jij gaat naar Lanquin vandaag?!" "Ehh nee morgen". "Nee vandaag, je staat erop voor vandaag". Gvd ik had nog tegen die vent gezegd zaterdag. Oke en nu?! Ik kon even niet denken. Mn hele kamer lag nog vol met zooi. Ik heb nog helemaal niks ingepakt. Nie mn koffer nie mn rugzak nie (die ik nog van mijn juffrouw moest krijgen). En moest vandaag toch nog wat halen voor mn reis?! Ohh wat een stress weer op een katermorgen. "Oke" zeg ik. "Ik heb wel 10 minuten nodig". "Nou we hebben meerdere mensen op te halen nog, dus halen we jou als laatste op om 8:30. "Oke prima!" Ik pak mijn tandenborstel en begin te poetsen terwijl ik naar de school loop. Ik wuif mijn juffrouw dat ze moet komen. Ik zeg tegen dr dat ik vandaag al vertrek ipv morgen met mijn volle mond tandpasta. Die juffies daar keken me aan van "nou die is niet goed". Mijn juffrouw kwam naar beneden en vertelde haar nogmaals wat het geval was. Ze gaf me de rugzak en de waterschoenen die ze voor me mee zou nemen. Ik ben als een debiel gaan inpakken en natuurlijk ook mn koffers, want ja ik zou niet meer terugkomen daar. Tijdens het inpakken zei ik tegen mn juffrouw "Nou heb ik helemaal geen eten en drinken voor onderweg!" "Wacht dat kan ik wel voor je halen" zei ze. Ik gaf haar geld en ging verder met inpakken. Het was 8:30 toen er weer op mn deur geklopt werd "Maxime, ze zijn er weer". "Okee ik kom eraan!" Alles was ingepakt en mn koffers liet ik achter in de kamer. Mijn host mama zei al dat ik ze bij haar mocht achterlaten en weet dus dat het in goede handen is. Mijn juffrouw was nog steeds niet teruggekeerd na 20/25 minuten en ze stonden allemaal te wachten op mij. Dacht dat ik haar in dr verte zag aankomen en stond te wuiven dat ze op moest schieten. Natuurlijk was het weer iemand anders die op dr leek

  • 10 Februari 2015 - 16:53

    Samm:

    Haha Maxxxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Ik zou zeggen: Lees mijn reisverhalen!

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2988

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Guatemala

Landen bezocht: