Zaterdag 7 februari '15 - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 februari '15 - Reisverslag uit Semuc, Guatemala van Maxime Vaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 februari '15

Door: Maxime de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Maxime

07 Februari 2015 | Guatemala, Semuc

De avontuurlijke dag
Voordat de wekker om 8:00 uur ging was ik ondertussen al 5x wakker geworden. Maarja dat is een gewoonte geworden voor me hier in Guatemala. Zijn erna gaan ontbijten en kwamen gelijk weer gezellig aan de praat. Het was niet zo koud als dat we dachtten dat het zou worden dus dat was perfect! Na mijn granola met yoghurt en fruit zijn we ons gaan klaarmaken voor de tour. Ik had een trui aan met een kort broekje en mn nike sportschoenen en daaronder mijn bikini. Ik had een tasje klaar gemaakt met fruit, mn juffrouw's waterschoenen, een borstel, een handdoek, mn GoPro, water enz. Toen bedacht ik, ik kan beter mn handdoek bewaren voor het douche dus ik vroeg om een handdoek van de receptie. Hadden ze helaas niet meer, maar ik had het niet nodig zeiden ze voor het eerste gedeelte en ook niet mn vest en al die andere spullen in mn tas. Beetje vreemd als we gaan zwemmen dacht ik, maarja je gaat uit op het advies van de locals he. Dus ik ga terug naar mn hutje en ruil mijn tasje benodigdheden om voor alleen mn GoPro en mn fles water. Kocht nog wat m&m's en klaar was kees. Nou daar gingen we. Over de modderige gladde straten richting de ingang van de semuc champey. "Hello my friend!" "I have chocolate!" "You pay later!" "Very nice food here!" Kleine kinderen probeerde hun producten te verkopen. Zo schattig om te zien en hoe goed ze het Engels uitspreken. Wauw. Tja, die kinderen zijn natuurlijk gewoon robots. Die doen niet anders. "Nee dankje" zei ik en liep verder naar de ingang. "Nou" dacht ik, "dit is niet zwaar" "waarom die horrorverhalen over de hiking part?" "Oh" toen kwam de trap. 1,2km omhoog. Wauw. Ja dat was me een klim, maar lang niet zo erg dan ik verwacht had. Het was een mooie klim en erg fanatiek. Veel gezweet dus zal wel wat kalorietjes verbrand hebben! Maria die verging het wat minder. Die gleed constant uit. Was echt bang dat ze dadelijk echt goed hard onderuit zou gaan.
Toen we eindelijk bij het uitzichtspunt aankwamen, hebben we, hopelijk, mooie plaatjes geschoten. Ik moet de foto's nog bekijken, aangezien ze met een GoPro gemaakt zijn waarvan de batterij het begeven heeft. Deze kon pas na 6u opgeladen worden aangezien dan pas de elektriciteit aangaat hier. Oh en had ik al verteld dat we geen stopcontact hebben in onze kamer en deze dus opgeladen moet worden bij de receptie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Ik zou zeggen: Lees mijn reisverhalen!

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2987

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Guatemala

Landen bezocht: